Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
prowadzenie kancelarii ogólnej;
koordynacja sprawnej obsługi mieszkańców w biurze obsługi mieszkańców w budynku Urzędu i w punkcie obsługi mieszkańców mieszczącym się w Centrum Kultury i Promocji w Kraśniku;
prowadzenie elektronicznej skrzynki podawczej;
przyjmowanie i rejestracja korespondencji wpływającej do Urzędu w elektronicznym systemie, rozdział korespondencji i przekazywanie jej wg właściwości;
udzielanie informacji o kompetencjach organów i instytucji;
sprawowanie zarządu budynkami urzędu, dozór mienia oraz zapewnienie utrzymania porządku, czystości i bezpieczeństwa w budynkach Urzędu i wokół nich;
zapewnienie transportu dla potrzeb Urzędu;
wykonywanie usług kserograficznych na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu, kontrola terminowości załatwiania spraw:
koordynowanie wykonywania kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta;
wykonywanie zdań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz rozporządzeń wykonawczych;
koordynacja działań z zakresu informatyki;
opracowywanie planów rozwoju i modernizacji systemów informatycznych oraz rozwiązywanie problemów technicznych;
prowadzenie inwestycji i wdrażanie postępu technicznego w zakresie infrastruktury teleinformatycznej, w tym udział w realizacji projektów związanych z informatyzacją;
tworzenie i weryfikacja umów związanych z teleinformatyzacją oraz kontrola ich realizacji;
zarządzanie i zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury teleinformatycznej;
zapewnienie sprawnego działania łączności telefonicznej oraz internetowej;
nadzór nad przestrzeganiem prawa autorskiego i ochrony danych osobowych;
organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego;
prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz oprogramowania w Urzędzie;
wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego;
wdrażanie oprogramowania oraz zapewnienie jego bieżącej aktualizacji;
nadzór nad naprawami sprzętu komputerowego w serwisach gwarancyjnych i pogwarancyjnych;
nadzór nad modyfikacjami systemów aplikacyjnych realizowanych przez firmy zewnętrzne;
zlecenie firmom zewnętrznym audytów bezpieczeństwa i audytów oprogramowania;
nadzór nad bezpieczeństwem systemów i sieci informatycznej;
sporządzanie kopii bezpieczeństwa oraz zapewnienie jej bezpiecznego przechowywania;
administrowanie serwerami, sieciami oraz oprogramowaniem;
administrowanie stronami internetowymi oraz pocztą elektroniczną;
wykonywanie zadań Administratora Systemów Informatycznych (ASI);
prowadzenie spraw z zakresu likwidacji i przekazywania informatycznych składników majątkowych;
prowadzenie rejestrów i zbiorów Zarządzeń Burmistrza oraz ogłaszanie ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu;
prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Burmistrza;
prowadzenie rejestrów skarg, wniosków i petycji kierowanych do Burmistrza Miasta Kraśnik;
rejestracja i prowadzenie zbioru umów cywilnoprawnych zawieranych przez Burmistrza;
prowadzenie dokumentacji dotyczącej udziału Miasta w stowarzyszeniach i związkach;
udostępnianie informacji publicznej;
kształtowanie oraz usprawnianie komunikacji wewnętrznej w Urzędzie.