-->
Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju należy w szczególności:
1) udzielanie informacji o ofercie inwestycyjnej Miasta oraz warunkach prowadzenia działalności gospodarczej;
2) identyfikacji przewag konkurencyjnych Miasta;
3) obowiązującego prawa lokalnego;
4) podstawowych uwarunkowań prawnych inwestycji o charakterze ogólnokrajowym wraz z monitorowaniem na rzecz obsługiwanych inwestorów przebiegu procesu inwestycyjnego;
5) tworzenie indywidualnej oferty wsparcia dla potencjalnych inwestorów;
39. przygotowywanie i prowadzenie spotkań z inwestorami i wizyt w terenie;
40. współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie obsługi inwestorów:
41. prezentacja oferty inwestycyjnej Miasta na krajowych i zagranicznych targach;
42. współpraca z jednostkami samorządu gospodarczego, organizacjami wspierającymi rozwój gospodarczy miasta oraz krajowymi i zagranicznymi organizacjami gospodarczymi;
43. współpraca z instytucjami i innymi podmiotami realizującymi cele i zadania związane z inteligentnym rozwojem Miasta, w tym organizacja spotkań z merytorycznymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi;
44. promocja gospodarcza i inwestycyjna miasta we współpracy z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Urzędu
45. prowadzenie podstrony internetowej Miasta o profilu gospodarczym zawierającej aktualną bazę ofert inwestycyjnych;
46. inicjowanie współdziałania i współpracy w trójkącie nauka – biznes – samorząd;
47. koordynowanie i monitorowanie wszelkich działań realizowanych przez wydziały i jednostki organizacyjne, mieszczących się w ramach inteligentnego zarzadzania Miastem i przestrzenią miejską;
48. promocja Strefy Ekonomicznej Kraśnik oraz promocja Miasta wśród potencjalnych inwestorów;
49. promocja idei inteligentnego Miasta;
50. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przedsięwzięć realizowanych w partnerstwie publiczno-prywatnym;
51. współpraca z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, z lokalnymi przedsiębiorcami, organizacjami okołobiznesowymi, organizacjami pracodawców, instytucjami rynku pracy, uczelniami, siecią Centrów Obsługi Inwestora;
52. przygotowanie przy współpracy z merytorycznymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi ofert inwestycyjnych Miasta, prowadzenie ich dystrybucji oraz promocji w kraju i zagranicą;
53. budowanie systemu wsparcia dla rozwoju społeczno-gospodarczego oraz rozwoju przedsiębiorczości w Kraśniku, organizacja spotkań z przedstawicielami świata biznesu, przygotowywanie kampanii promocyjnych projektów służących rozwojowi przedsiębiorczości i gospodarki;
54. prowadzenie działań związanych z opracowywaniem analiz i diagnoz służących wypracowaniu rekomendacji, modeli, mierników i wytycznych do przygotowania programu rewitalizacji;
55. przygotowywanie opracowań i analiz służących wyznaczeniu obszaru zdegradowanego, obszaru rewitalizacji oraz specjalnej strefy rewitalizacji;
56. przygotowywanie, aktualizacja, zarządzanie oraz monitoring wdrażania programu rewitalizacji w kontekście oczekiwań i potrzeb interesariuszy procesu rewitalizacji;
57. przygotowywanie i koordynacja procesu rewitalizacji, w tym współpracy z interesariuszami rewitalizacji;
58. przygotowywanie oceny aktualności i stopnia realizacji programu rewitalizacji;
59. prowadzenie i koordynacja spraw związanych ze społeczno-gospodarczym aspektem rewitalizacji;
60. prowadzenie i koordynacja partycypacji społecznej dotyczącej procesu rewitalizacji;
61. planowanie i realizacja programów edukacyjnych i kampanii informacyjnych wspierających cele rewitalizacji oraz monitorowanie ich wdrażania;
62. zgłaszanie uwag i propozycji do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
63. przygotowanie projektów rewitalizacyjnych i pozyskiwanie środków finansowych na ich realizację;
64. realizacja i rozliczenie projektów rewitalizacyjnych;
65. wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, specjalnej strefie rewitalizacji;
66. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, administracją rządową w zakresie przygotowania, koordynowania i tworzenia warunków do prowadzenia rewitalizacji;
67. współpraca krajowa i międzynarodowa w zakresie wymiany doświadczeń i promocji dobrych praktyk w dziedzinie rewitalizacji;
68. projektowanie i koordynowanie nowoczesnych i perspektywicznych rozwiązań o charakterze Smart City w obszarach życia gospodarczego, społecznego i publicznego z wykorzystaniem infrastruktury cyfrowej oraz innowacyjnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych wpływających na jakość życia mieszkańców;
69. pozyskiwanie i analiza informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej miasta, w tym przygotowywanie opracowań, prowadzenie banku danych statystycznych.
Osoba wytwarzająca informację: | Śrubarek Dorota |
Data wytworzenia informacji: | 08-08-2024 |
Osoba wprowadzająca informację: | Śrubarek Dorota |
Data wprowadzenia informacji: | 29-09-2022 |