-->
Do zakresu działania Wydziału Edukacji należy w szczególności:
1) prawidłowością planowania i dysponowania przyznanymi środkami
budżetowymi, a także środkami pozyskiwanymi z innych źródeł;
2) przestrzeganiem obowiązujących przepisów dotyczących
bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników oraz uczniów;
3) przestrzeganiem przepisów dotyczących organizacji pracy
szkoły i placówki;
4) powierzonym mieniem;
5) rozpatrywanie wniosków w sprawie przeniesień budżetowych
i wniosków o dodatkowe środki;
6) ustalenie planu sieci publicznych szkół podstawowych i granic
obwodów tych szkół oraz sieci prowadzonych
przez Miasto przedszkoli;
7) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, naliczanie
i przekazywanie dotacji oraz kontrola ich wydatkowania;
8) koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej;
9) koordynacja i pomoc w realizacji przez placówki oświatowe programów
i projektów zewnętrznych;
10) realizowanie programów rządowych kierowanych
do placówek oświatowych;
11) analiza arkuszy organizacyjnych oraz aneksów i przedkładanie ich
do zatwierdzenia Burmistrzowi;
12) inspirowanie i pomoc przy wdrażaniu innowacji
w funkcjonowaniu placówek oświatowych i metod ich zarządzania;
13) kontrolowanie spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą
na terenie Miasta oraz prowadzenie ewidencji
spełniania obowiązku nauki;
14) rejestrowanie i monitorowanie przyznawanego przez dyrektorów
nauczania indywidualnego, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, rewalidacji;
15) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem transportu dzieci,
w tym niepełnosprawnych uczęszczających do szkół
i placówek prowadzonych przez Miasto;
16) prowadzenie spraw w zakresie udzielania pomocy materialnej
o charakterze socjalnym, w formie stypendium szkolnego
oraz zasiłku szkolnego, uczniom zamieszkałym na terenie Miasta;
17) prowadzenie spraw dotyczących stypendiów dla uzdolnionych dzieci
i młodzieży oraz dorocznych nagród w ramach: „Lokalnego programu
wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży zamieszkałych
na terenie Miasta Kraśnik, uczęszczających do szkół prowadzonych
i dotowanych przez Miasto Kraśnik” oraz spraw związanych
z przyznawaniem stypendiów i nagród za wybitne
osiągnięcia artystyczne;
18) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom
kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
wydawania decyzji w tym zakresie;
19) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem
lub odwoływaniem dyrektorów placówek oświatowych,
przygotowywanie postępowania konkursowego;
20) prowadzenie spraw osobowych i akt dyrektorów miejskich
jednostek oświatowych;
21) opiniowanie powierzenia stanowiska wicedyrektora szkoły,
przedszkola oraz odwołania ze stanowiska;
22) wnioskowanie o ustalenie wysokości dodatku motywacyjnego
i funkcyjnego dyrektorów;
23) dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny
pracy dyrektorów placówek oświatowych;
24) wnioskowanie w sprawach dotyczących nagród,
odznaczeń i kar dla dyrektorów;
25) prowadzenie spraw związanych z:
a) inicjowaniem zebrań rad pedagogicznych;
b) postępowaniem wyjaśniającym na wniosek
rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora;
c) opiniowaniem uchwał rad pedagogicznych
wstrzymanych przez dyrektora.
26) wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty wynikających
z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami
w zakresie kompetencji organu prowadzącego;
27) opracowywanie planu dofinansowania form
doskonalenia zawodowego nauczycieli;
28) prowadzenie spraw związanych z egzaminem
dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy
na stopień nauczyciela mianowanego, prowadzenie rejestru
wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu;
29) występowanie w obronie nauczyciela w przypadku
naruszania jego prawa (art. 63 Karty Nauczyciela);
30) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem
nauczycielom Nagrody Burmistrza Miasta Kraśnik;
31) opiniowanie przeniesienia nauczyciela do innej
szkoły lub placówki prowadzonej przez Miasto;
32) nakładanie obowiązku podjęcia pracy nauczycielom w innej szkole
lub szkołach w celu uzupełnienia tygodniowego
obowiązkowego wymiaru zajęć;
33) prowadzenie spraw związanych z przyznaniem pomocy zdrowotnej;
34) monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół;
35) sporządzenie informacji o stanie realizacji
zadań oświatowych za dany rok szkolny;
36) sporządzanie raportu o stanie Miasta za dany rok kalendarzowy
w części dotyczącej zadań oświatowych;
37) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych
placówek oświatowych, w szczególności: prowadzenie ewidencji,
nadawanie uprawnień, wydawanie zezwoleń i zaświadczeń;
38) naliczenie i przekazywanie dotacji oraz kontrola i weryfikacja
rocznych sprawozdań z rozliczenia dotacji szkół i przedszkoli
niepublicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego;
39) okresowe kontrole dotyczące wydatków finansowych
w jednostkach niepublicznych;
40) wystawianie faktur VAT oraz sporządzanie rocznych rozliczeń dla gmin,
z terenu których dzieci uczęszczają do przedszkoli niepublicznych
oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto;
41) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów wychowania
przedszkolnego oraz udzielonej dotacji podmiotowej za dzieci z terenu
Miasta uczęszczające do przedszkoli w innych gminach;
42) sporządzanie not obciążeniowych dla gmin,
z terenu których dzieci uczęszczają do żłobków niepublicznych;
43) przygotowanie wniosków do MEN o dodatkowe środki dla szkół z rezerwy
oświatowej subwencji ogólnej;
44) sporządzanie sprawozdań o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli
na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w miejskich
placówkach oświatowych;
45) realizacja innych spraw wynikających z uchwał i zarządzeń organów
Miasta, a także innych obowiązków nałożonych przepisami
prawa na organy gminy w dziedzinie edukacji;
46) prowadzenie rejestru uchwał Rady, zarządzeń Burmistrza oraz innych
aktów prawnych dotyczących edukacji i spraw finansowo-księgowych
oświaty, w tym porozumień.
Osoba wytwarzająca informację: | Śrubarek Dorota |
Data wytworzenia informacji: | 22-02-2023 |
Osoba wprowadzająca informację: | Pych Grzegorz |
Data wprowadzenia informacji: | 03-01-2019 |