-->
Obowiązki:
1.Kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i kierowanie Urzędem.
2.Reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz.
3.Przedkładanie Radzie Miasta projektów uchwał Rady.
4.Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
5.Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Miasta.
6.Wystawianie upoważnień Kierownikom Wydziałów i innym pracownikom Urzędu do wydawania w imieniu Burmistrza decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
7.Ogłaszanie uchwał Rady Miasta, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
8.Reprezentowanie Miasta i jego organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym.
9.Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
10.Rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach działalności Urzędu.
11.Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
12.Zatwierdzanie na wniosek Kierowników zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu.
13.Dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych mianowanych pracowników samorządowych.
14.Wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta.
15.Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.
16.Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad Referatem Kontroli Wewnętrznej, Referatem Zamówień Publicznych, Audytorem Wewnętrznym Gminy Miejskiej Krasnik, Biurem Burmistrza, Samodzielnym Inspektorem ds. Mediów i radcą prawnym.
Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy jego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika oraz osób kierujących komórkami organizacyjnymi.
Do kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i kierowanie Urzędem,
2) prowadzenie gospodarki finansowej Miasta,
3) reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
4) przedkładanie Radzie Miasta projektów uchwał,
5) wykonywanie uchwał Rady Miasta i zadań określonych przepisami prawa,
6) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
7) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Miasta,
8) udzielanie pełnomocnictw i upoważnień w sprawach należących do jego kompetencji,
9) ogłaszanie uchwał Rady Miasta, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
10) reprezentowanie Miasta i jego organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym, uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
11) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
12) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
13) rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach działalności Urzędu,
14) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta oraz Administratora Danych Osobowych,
15) organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
16) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
17) zatwierdzanie do wypłaty wydatków sprawdzonych merytorycznie, formalnie i rachunkowo przez upoważnionych do tego pracowników.
3.Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Zastępcą Burmistrza,
2) Sekretarzem,
3) Skarbnikiem,
4) Wydziałem Inwestycji i Rozwoju,
5) Biurem Zamówień Publicznych,
6) Wydziałem Edukacji,
7) Urzędem Stanu Cywilnego,
8) Biurem Prawnym i Nadzoru Właścicielskiego,
9) Audytorem Wewnętrznym,
10) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.
11) Biurem Kadr.
4.Burmistrz może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji w indywidulnych sprawach z zakresu administracji publicznej, wykonywania niektórych uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do osób zatrudnionych w Urzędzie oraz wykonywania innych czynności, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej. Wskazanie osoby pełniącej zastępstwo Burmistrza podczas jego nieobecności następuje w drodze odrębnego zarządzenia Burmistrza.
Osoba wytwarzająca informację: | Śrubarek Dorota |
Data wytworzenia informacji: | 13-05-2013 |
Osoba wprowadzająca informację: | Administrator Administrator |
Data wprowadzenia informacji: | 13-05-2013 |